Tuesday, December 28, 2010

sem 2 yang mengantuk

Kita mulakan dengan al-Fatihah.

Cuba lihat pada ayat


اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
 maksud: Tunjukilah kami jalan yang lurus.


Perjalanan kamu masih panjang. There's long way to go. Untuk sampai ke destinasi tu, akan ada banyak halangan yang datang terutama untuk kamu as a student. Masuk kelas lambat, telinga tersumbat earphone dengar lagu sambil lalalalaa hati ku gembira~.. Dah masuk kelas, tak beri perhatian. Dok cuit sana,cuit sini. Haha haa dengan kawan. Bila masuk kelas,sudah, lupakan yang lain. Tak mahu dah ingat perkara itu ini. Kalau belajar akaun, borak pasal accrued expenses, prepaid expenses. Itu tak apa. Ingat, nak mula kelas, baca Bismillah, baca Al-Fatihah. Minta Allah tunjuk jalan yang lurus untuk kita.

[mukadimah lect akaun gue; di suatu pagi yang hening]


Esok aku dah mula mendaftar untuk sem 2. Memang tercicir sikit sebab orang lain[iaitu lain course dan universiti dan mereka pelajar asasi dan matrik] dah masuk pertengahan sem pun. Belajar kena terus belajar. Minat boleh gali-gali. Tapi usaha kena build up sendiri. Harap subjek-subjek cool sem 2 ni bersifat ramah mesra terhadap aku yang berjiwalembut ni.
Aku tengah mengantuk ni. Barang tak siap kemas lagi sebab dah target nak jadi anak yang baik dengan balik setiap minggu di samping mengutip barang-barang yang berbaki.

Maaf la ayat tak ghairah sangat sebab aku memang tengah mengantuk. Aku still nak bercerita pasal impian 2011 jangka panjang aku tu. Tunggu post lepas[-lepas] ni ye. Terima kasih.


2 comments:

Anonymous said...

fuyoh pelajar DEKAN 3.7 dah semangat nak masuk sem2

aisya zainal said...

kau sangat bising cik anon.=.="