Thursday, March 25, 2010

saya nak tehoais laa!

tadi, lepas satu hari menjelajah pesta buku, aku dengan kak juma pergi makan tengahari di 'food court' The Mall.
cerita aku bermula.

kak juma: kak, minta teh o ais ye.
waiter: teh o ais takde. kita jual air buah-buahan je. laici, epal, ice lemon tea..
kak juma: ok lah, bagi saya sirap.
waiter: ok. (dan berlalu pergi)
aku: kak. apesal ice lemon tea ada, tapi teh o ais takde?bukan tambah limau je ke??   (er. dan sejak bila sirap itu kategori buah-buahan?)
............................... 


aku anggap situasi tadi sebagai; kekeliruan identiti.



p/s: kebetulan, cerita aku sama dengan cerita si topo. tak sangka aku boleh alami sendiri apa yang dia alami. cisdel!

1 comment:

JuMaNaiLiaH said...

tau tak pe.haha mcm kelakar pulak.
akk suh nuwan p kedai tu smlm.tak tahu la pe cer.=P