Tuesday, September 3, 2013

5 Bulan Tamat.

Bismillah.

Holiday is coming towards the end. Enjoying almost five months doing nothing or most likely being fulltime half-working housewife was a... hm Alhamdulillah good experience (?)

O Allah. How times fly.

Macam baru je buat entri suka ria Kini 5 Bulan tu.

Buka surah Al-Asr laju-laju. Baca maksud.
Terasa sila.


-----------------------------------------------------------

Ada beberapa perkara best yang aku rasa sepanjang cuti ni.
Tak lah produktif mana. Tak pergi apa-apa event besar pun.
Satu dua je.


Weekenders.

Ini satu group baru yang aku jumpa setelah aku ikuti perkembangan Afiq Sazlan.
Track punya track (bukan stalk aa), aku termasuk group ni.
Macam voluteering group la. Aku skrol-skrol acane nak join aktiviti diorang.
Baca-baca; ramai rupanya macam aku. Pertama kali.

Konsep dia best. Join je mana-mana aktiviti yang diorang anjurkan setiap minggu.
Panjat bukit ke, lawat rumah anak yatim ke..

Jadi aku dengan semangat waja perkasa, aku buat keputusan pergi aktiviti bakar biskut untuk diedarkan pada orang ramai.
Sorang tau. Aku tak ajak sesiapa. Memang teringat hadis pasal kena serang serigala tu, tapi aku teringin pergi tempat yang tak siapa kenal.

Wangsa Maju.

Bila sampai je, aku pun melaksanakan fitrah seorang stranger.
Sengih sengih. Buat muka konfiden. Apadahal.

Dipen-cerkan, aku bertemu dengan seorang makcik ni. Sebaya aku.
Rupanya dia pun macam aku. Pertama kali.
Aku ni tukang ulang alik ambil biskut untuk dibakar, dia tukang letak.
Aku sengih tanda perkenalan pada dia. Dia pun gitu la. Cool je ha.

Muka baik je memasing. Padahal loqlaq dua-dua. Zzzz


Itulah makcik Nurul Fatin Kaswan. Ropanya adik dia Syahirah Kaswan. Haha aku tak ingat pun.
Aku taktau kenapa, tapi aku rasa boleh kamceng la dengan dia.

Aku ingat ayat dia waktu salam nak balik;
"Kita rasa kita boleh masuk la dengan awak''.
Ok sebab tu kot.

Aku suka kawan dengan makcik ni. :)
Dan harap dia tak jumpa blog ni.

-----------------------------------------------------------

Ada beberapa kali, aku dapat keluar dengan member SMAKL.
Aku sangat suka dengan pertemuan-pertemuan santai.
Yang ada makan terutamanya. Muahaha. Ok.

Satu; bachelor's party hari tu. Aku dah nyatakan kenapa.

Kedua; aku keluar dengan Anis. Hai Anis. Aku suka tau keluar dengan kau sebab kau belanja aku piza. Tapi aku lagi suka kita borak dua orang hari tu. Romantik. Zzz.

Ketiga; aku keluar dengan Indah. Dia cuti sampai akhir bulan 9 insya-Allah. Tengah tunggu status uni dia Tanta (baca: Tonto), Mesir. Moga dipermudahkan. Dengan dia, laaagi banyak benda. Benda yang susah aku nak cari pemikiran pemikir.

And, yes.
I love to sitback, relax and have a chitchat. Things that I can't easily do with anyone.


Aku baru tahu, ada orang rasa tak relevan untuk duduk-duduk macam tak ada benda ni.

I tell you what, for some people these kind of things act like a theraphy.
Sebab terapi untuk dia bukan nonton tv, bukan baca buku, bukan pergi beli-belah, bukan main game.
Tapi duduk sorang-sorang, melukis kat taman, atau tengok orang supaya dia lebih tahu apa yang dia mahu.
Bukan perempuan je, lelaki pun ada jenis ni. Kuat dari segi emosi. Kadang-kadang orang kata konflik identiti.

So, gitulah.
Manusia berbeza.


In a nutshell; five months will be ended within few days.
Beg tak kemas hapa lagi oi.
Kalkulator ke mana.
Kotal pensil aku yang macam budak tadika tu pun boleh tak ada.
Ahh. Semangat!


-____-




No comments: