Wednesday, March 16, 2016

Topik tepat

Bismillahirrahmaan ar rahim.

Ada orang pernah kata,
kalau kau berbual dengan seorang manusia tentang hal-hal yang kau rasa biasa,
tapi tiba-tiba dia menangis.
Kenapa agaknya?

Sebabnya perkara tu adalah perkara yang hit the point.
Topik yang dia dah lama pendam paling dalam hati dia.
Apa-apa je.
Pasal duit, pasal kucing, pasal alam sekitar, pasal keluarga.
Yang best kalau pasal Rasulullah la kan. Cerita je, nangis.
MashaAllah. Cool sangat.
Ok tu lain la.

Aku sedar perkara ni dalam perbualan aku dengan beberapa manusia.
Bila masuk satu topik spesifik ni, aku mula berubah nada suara.
Kalau tak ubah topik dalam masa 5 minit, siap sedia la tengok aku buat drama.

Aku menangis bukan nak minta simpati. Cuma satu topik sungguh tak buat aku senang duduk. Entahlah kenapa. Mungkin sebab depan mata.
Betul, lah kan.
Crying doesn't mean you're weak. It means you have been strong for too long.

Takdelah. I've never been strong pun.
Cuma kekadang tak habis luah.
Dan, topik aku tu bukan la pasal lelaki pun.
Never.

No comments: