Monday, May 30, 2016

Perlumbaan.

Assalamualaikum. 

24 on 28th May 2016. Alhamdulillah. 

Kau pernah dengar tentang hidup ni satu perlumbaan?
Semua nak ke depan. Kalau jatuh pun, biar jatuh ke depan. I once read and wrote this tapi tak ingat kat mana.
Frankly speaking, I was feeling quite down lately thinking and scrolling on social medias how people live their life. Everything looks smooth and perfect with excellent education, job(s), marriage, fair skin, nice body and all the Dunya things. I am a lady, you know. How am I supposed not to feel insecure? Or maybe my faith and taqwa are not that strong tho.

Rasa kurang selalu. 
On 24 and you don't have anything.. eh wait. 
I still have my parents and family! Alhamdulillah.

Ada lagi satu aku pernah terbaca, 
'Apa yang cantik di media sosial itu, adalah apa yang mereka PILIH untuk tunjuk.'
Hidup tak lah sesempurna tu kan? 
Kulit cantik, mungkin perlu duit banyak.
Baby comel, mungkin perlu bangkit setiap sejam tengah malam.
Mesti banyak lagi kesakitan yang manusia perlu simpan. 
Contohnya kau kena simpan lemak dalam bengkung untuk nampak solid. Eh. Haha. 

------------------------------********---------------------------

Tengah aku berfikir dan rasa murung, 
ada junior SMAKL hantar ini pada aku. 



Masa SMAKL, aku pengawas asrama. 
Masa tu aku memang banyak menjerit, bekeng entah macam mana. 
Tapi sesekali, ada je manusia yang datang dan ingatkan pesanan-pesanan yang aku pernah bisik pada mereka.. yang aku pun tak ingat. 
Kadang-kadang aku pun tak sangka aku boleh bagi nasihat sebagus tu. 

Yang aku pasti, setiap kali aku keluarkan nasihat, itu yang ada dalam hati aku. 
Yang aku harap manusia lain ikut.
Sebab aku sendiri tak boleh nak laksanakan.


Warm hearted. Dedicated and passionate student. 
What a compliment. 
..............




Mana hilang agaknya?

No comments: