Sunday, December 1, 2013

Bismillah.
0014
Baru sampai kolej/hostel, dari Kedah.

Dalam perjalanan, terbaca WhatsApp kata esok ada kuiz.
Rileks.
Pastu next conversation kata, ada diskusi malam ni.
Rileks.

Padahal hati dah tak best macam apa.
Dengan mak ayah, kan.
Rileks dah la.

Lepas tu aku terfikir,
kadang-kadang kita selalu membiarkan hati risau keterlaluan untuk
satu-satu perkara duniawi.
Sampai jejaskan perkara lain yang tak ada kaitan langsung.
Buat rugi masa je.
Nanti dah di masa hadapan,
mesti rasa nak bagitau dengan Aisyah si masa belakang,
'Kau dah tempuhinya lah sengal'.

Macam zaman diploma.
Berapa juta kali dah aku rasa aku akan fail subjek MAF dengan FAR.?
Dan sekarang, aku dah masuk degree.
On time Alhamdulillah.


Bukan la aku tak risau.
Ikut hati memang tak nak balik pun.
Tapi di kampung kelmarin,
ada salah seorang makcik ni sebut,
'Oh belajaq kat Kelumpo. Senang aih nak cari ilmu'

Banyak kali dah aku sentapkan hati sendiri
betapa banyaknya rezeki yang aku dapat untuk teruskan pembelajaran.
Manusia, kan.

Berapa banyak nikmat pun dia dapat,
susah benar nak ucap Alhamdulillah, yet
can't even stop complaining.



Ah. Ape benda aku nak cerita ni.
Nak komplen lagi la tu.

Off.

No comments: