Sunday, December 8, 2013

Kimia.

Bismillah walhamdulillah.

Selalu terjadi.
Hati terdetik, terbayang insan-insan yang aku rindu.
Seminit kemudian, dapat mesej atau panggilan daripada mereka.

Nikmat kasih sayang dan cinta apakah ini?
Sekadar getar rasa,
Jua masih sampai kepada empunya.

Subhanallah. Terima kasih Allah.

---------------***---------------

'Kalau tak tahu, adik tanya la pada kawan-kawan.'
'Jangan biar ada rasa --aku tak pandai. Diorang pandai. Ilmu tu kan kena usaha dicari.'

Aku nak biasakan call mak ayah dulu.
Tapi bila aku rasa down, aku tak nak call diorang.
Sebab aku takut aku nangis.
Aku tak dibiasakan nangis depan mak ayah.
Maleww iteww wak. Lulz muntah.

Cerita benar; aku memang tengah down tengok bebudak akaun ni laju buat kira-kira.
Terasa macam haru betul hidup ambil akaun tapi
tak faham cerita apa diorang tengah cakap. Padahal assignment tu.
Aku jalan la sorang-sorang macam biasa, mengenang nasib.
Mengenang nak quit.
Mengenang atas sebab apa aku pilih jalan ini.

Banyak kali dah la suntik kata semangat sendiri.
Semacam tak menjadi.

Dan kemudian ayah telefon.
Memberi nasihat; yang menjawab semua kegelisahan dan persoalan aku.

Seriously, I was like ; whattttt? Who told you all the things that I feel right now?

Allah mudahkan aku.
Allah mudahkan mereka yang sama rasa dengan aku.
Allah mudahkan kami umat manusia.
Yang setiap langkah ini hakikatnya;
langkah untuk bertemu dengan-Mu.


Ada rezeki, bulan 1aku terbang.
Terus doa pliz.


No comments: