Tuesday, May 21, 2013

#random

Aku ada satu habit yang aku dah kenal pasti.

Aku suka ajak random member untuk keluar secara random.
Biasanya jawapan yang aku dapat, negatif.

Pergi mana-mana je.
Pastinya saat tu,
aku teringin nak tengok manusia depan mata aku.
Tengok pokok.
Bangunan.
Masjid. Iktikaf.
Atau naik bas secara random, pergi ke pantai random.

Lebih untuk refleksi diri sebenarnya.

Yelah.
Kalau dah selesa sangat duduk rumah update status,
baik aku keluar. Tengok balik apa manusia lain buat untuk sara hidup.
Untuk sebarkan agama.

Tapi,
kan perempuan tak dibenarkan bermusafir sendirian.
Dan kalau antara nak kenal perwatakan orang,
bermusafirlah dengannya.
Sebab tu aku tak nak. Haha.

Random post.
Sebab awal pagi tiba-tiba member ajak keluar.

'Hi kak,  jom keluar'
 
'Pi mana?'
 
'Pi jalan. hehehe'
 
'Kau pun dah terkena penyakit ajak-keluar-secara-random ke?'
 
'Rasa nak keluar pulak harini.'
 
 
 
Keluar secara random sangat best sebenarnya.

No comments: