Wednesday, May 29, 2013

Pupuk Cinta











Mulanya aku ingat budak SMAKL.
Aku approved, walaupun tak ada mutual friends,
display picturenya gambar Kpop
timelinenya penuh Kpop.


Bukan SMAKLian rupanya.

Adik ni darjah lima.
Aku suka, sebab dia gunakan ejaan penuh.

Nature aku yang tak dibesarkan dengan adik-adik
menyebabkan
susah nak buat aku 'alalalaa tomeynyeee adik ni add kite pulak~'
No.
---------------------------------------------
Tapi aku tiba-tiba teringat Afiq Sazlan.

Entah kenapa tiba-tiba pop-up .

"Logam. Logam. Nyum nyum.'

Heh. Itu tagline dia.
Bila dia nampak ada sahaja potensi
untuk rekrut adik-adik freshie,
supaya join dia dalam bidang fotografi,
beracuan seorang da'ei.

Salute aku pada dia, walaupun tak kenal.
 Walaupun dia sangat muda.


Pasal adik ni.
Mula-mula nak ignore je.
Sebab memang tak tahu nak layan macam mana.
Mesra definisi aku ialah gurau kasar, guli guli kepala, dan
buat orang rasa annoyed.



Aku cuba ubah.
Terlintas pula nak praktikkan Tarbiyatul Aulad.


 
 
Lepas tu aku sambung main fon.
Berperang rasa berdosa kot.
Eyyyy tapi memang aku nak pergi solat la.
 
 
Dia on balik.
 
'Dah.'
 
 
Display picture,
cover photo, semua dah berubah.
I LOVE ISLAM.
 
Okay.
 
Aku tahu ini baik untuk aku.
Latihan yang Allah beri.
Lapangkan dada, buka jiwa, Aisyah.
 

No comments: