Tuesday, June 22, 2010

budak kolej.

Satu. Dua. Tiga.



Hoyeah hoyeah!
Beberapa hari puluh minit ratus detik juta saat lagi wa nak masuk belajar balik. Ok sudah penat ye merutin di rumah. Aku perlukan sesuatu yang baru untuk minda yang dah lama tidur ni. Member semua dah masuk. Status Fb member penuh kebanggan menulis  "assignment banyak gile. haihh -.-"    atau     lysosome, mesosome, desmosome, chromosome.
Apa jadah segala nama sel itu semua. Jeles.


Budak sains nak lompat masuk dunia digit-digit akaun ni. Apa akan jadi?

Boleh ke aku applikasikan teori meng'imagine' lagi dalam akaun ni eh?

Dulu aku suka betul matapelajaran Biologi sebab dia realistik. Kalau tengok pokok, mula lah bayangkan pergerakan air turun naik batang pokok tu. Oh, rupanya saluran air dengan nutrien tak sama. Patut la pokok boleh hidup segan-segan tak mati beberapa hari lagi kalaupun tak ada kulit dia. Lepas tu, aku tau la kenapa masa kecil-kecil mak kata 'siram pokok bukan kat daun dia, tapi kat tanah dik.' Dulu-dulu degil. Aku rasa apahal pulak. Aku minum pun kat atas kenapa nak siram bawah. Dah belajar Biologi baru tahu ye mak. Betul la orang tua memang banyak makan garam. Mak tak belajar Bio pun boleh tahu weh. Hebat.




macam lukisan aku dalam buku nota (:



Tapi lepas dapat keputusan dulu tu, ramai tak sokong aku ambil Bio. Kau tahu, Penolong HEM Tingkatan 6 SMK Seri Serdang pun tak bagi oh. Dia kata keputusan Fizik lagi bagus dari Bio ada hati nak belajar anatomi lagi. (ok tipu je 6 perkataan terakhir.) Dia kata tak semestinya apa yang kita minat tu kita boleh bawa. Kadang-kadang apa yang kita tak minat itu yang kita lebih berpotensi untuk maju. Dia dah banyak bla bla bla . Ok cikgu. Terima kasih. Saya pun dah nak ambil akaun ni.





Tadi kemas-kemas rumah. Mak suruh punggah cari buku-buku rujukan akaun diploma abang Kucai.
Akaun aku tak jumpa. Aku hanya jumpa, 3 buku 'Investment Analysis' yang tebal tak menahan bersama soalan-soalan tahun lepas silibus UiTM. Kau.. ada tajuk Addmath yang aku tak faham dulu weh. Memang hoyeah la.



Senang je akaun niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. macam BIO~




Oh, aku memang sangat lemah Chemistry. Sebab tu aku tak mati-mati perjuangkan nak teruskan kos Sains.

Sekian.

aku nak jadi smart semula!

No comments: