Tuesday, February 5, 2013

Adab.

Generasi sekarang, 
ketandusan adab, kreativiti, malah lemah dalam komunikasi.
Ini pensyarah aku yang kata. Pensyarah Ekonomi. 

Medium laman sosial mengaburkan metod sebenar, bagaimana kita harus beradab dengan manusia lain. 
Dan akhlak kita, terhakis kerana kita lupa bahawa kita hanyalah seorang pelajar. 
Malang sungguh kan, bertegang urat dengan manusia yang memberi kita ilmu
semata-mata hanya untuk membuktikan pengetahuan cetek kita itu, benar dan harus diterima? 
Apatah lagi berusaha bersungguh-sungguh memekik ke serata dunia bahawa guru kita itu manusia paling teruk. 

AH.
aku tak boleh terima langsung. Kejadian tadi menakutkan aku. 

 
Secara jelasnya, semakin lama aku semakin faham cara Allah mendidik aku melihat manusia. 
Dan antara persoalan yang semakin terjawab, mengapa aku dihantar belajar di kawasan pilihan minoriti. 


Aku generasi sekarang. 

No comments: