Tuesday, December 25, 2012

Musim

Assalamualaikum.

One thing, you know that you're beautiful. Ngah.

Satu titik kosong.
Diri, tolong maafkan diri sendiri untuk post ini dan post sebelum ini.

Dua titik kosong.
Korang. Post ini lebih kurang bau bacang dengan post sebelum ini. Tak bermanfaat jadi tolong skip baca blog sampai aku letak tajuk 'Bermanfaat' yang mungkin akan dipublish entah bila.

Tiga titik kosong.
Topik rasa hati yang tak penting.

Tiga titik satu.
Maria Elena dah kahwin. Tak penting.

Tiga titik dua.
Hari ni Syura kawan secantik(eh) sebaya sekolej bernikah. Aku tak sempat pergi sebab saudara singgah rumah secara mengejut. Tak mengejut sangat sebab aku pun tak ada idea macam mana nak sampai kat masjid tempat dia nikah tu sebenarnya. Almaklumlah lesen kereta gantung tak bertali.

'Maaf Syura. Nanti resepsi bulan 6 kita pergi ye.'
Ayat ni bukan sekadar di blog. Nanti aku sampaikan laa pada dia.

Lepas tu entah macam mana aku boleh terbuat mesej-perasan-best untuk dia.

Ingatkan tatkala terlupa, sembuhkan bila terluka. 
Nasihat daripada orang bujang yang banyak tengok drama Melayu, 'Never assume, ask. Never expect, accept'.
And never ever ever ever stop learning how to be a good muslimah that helps you be a great wife as well.
Orang bujang,
Ecah. 

Aku kagum dengan diri sendiri.
Astaghfirullah.

Tiga titik empat.
Saudara datang rumah. Terdiri daripada tiga sekawan makcik. MakLang MakNjang MakSu yang sentiasa bertiga bersama. Yang jaga arwah atuk sampai saat terakhir. Yang selalu dingendeng waktu hari raya untuk dapatkan duit raya walaupun umur dah 2 abad. Yang selalu memanjakan anak-anak buah. Yang buat aku rasa ada saudara yang ramai.
Ceritanya, datang membawa perkhabaran. MakSu bakal mendirikan rumah tangga. Sebak aku tanpa sebab. Entah apa-apa. 

Tiga titik lima.
Majlis Abang Tengah bulan tiga nanti. 

Tiga titik enam.
Member semember dah bertunang. Kahwin 2014. 

Tiga titik tujuh. 
Ex-kawan sekolej pun bertunang. 

Empat titik kosong
Buat entri ini sambil bertanya kepada diri sendiri. 
'Motipppp Aisyah motipppp?'

Lima titik kosong. 
Tengah menggoreng kerisik di dapur dengan kepala sarat persoalan, Abang Tengah masuk dapur. Lalu kami berbual. Entah kenapa aku buat pernyataan. 
'Kenapa macam semua orang dah kawen ek.' 


Enam titik kosong. 
Merujuk entri kahwin dalam blog Maria Elena; 
..how i wished i could do more as a daughter. i wished then that i could give back to my Abah, who have struggled so hard and so much when my brothers and i were younger.. 

.. do more as a daughter. 

Aku dah jumpa jawapan kepada persoalan ketika menggoreng kerisik.

No comments: