Sunday, July 22, 2012

Panas terik

Assalamualaikum.
Hari ni 3 Ramadhan. Alhamdulillah 3 Ramadhan.
Kejap je nak mencoret sebab dah pukul 1. Aaa habislaa.

2 minggu sebelum Ramadhan, senior kolej aku kehilangan mak dia.
Hilang? Em. Allah jemput mak dia. Dia, sangat kuat sebab.. ayah dia pun dah tak ada sejak dua tahun lepas.
Petang sebelum Ramadhan, ayah senior SMAKL aku, dijemput Allah juga.

Bila dapat berita kematian, aku akan terdiam.
Sebab, aku tak tahu aku akan jadi sekuat mana kalau aku berada di tempat mereka.
Serius aku tak tahu.



Ramadhan ini, aku mahu cuba jadi produktif.
Productive Muslim. Kau tahu laman ini? Jom la cuba. Jadi produktif sama-sama.
30 hari, masa yang sesuai untuk berlatih sesuatu jadi kebiasaan.
Hari pertama, aku berjaya. Lepas sahur dan subuh, aku terus ke dapur dan mengelap segala bagai.
Hari kedua, selepas sahur dan subuh, aku...

Ye. Cerita bersambung untuk hari yang lain sekian.
Dan ye, aku dah hilang skil meluah rasa.
Doakan aku.

No comments: