Saturday, June 23, 2012

Prokrastinasi

Bismillah.


Bila aku tahu MARA tengah offer scholar sambung degree ke luar negara
dengan CGPA lebih 3.5
dan kuota 200 orang pelajar,
aku tahu
aku sangat mahu pergi.

Cuma,
aku tak tahu
aku dah bersiap sedia
untuk bersungguh-sungguh ataupun tidak.

Pensyarah-pensyarah aku,
lepas tanya CGPA sehingga semester empat
dengan yakin kata aku ada peluang.


Tapi kalau semua orang yakin dengan aku
kenapa entah
aku tak boleh yakin dengan diri sendiri?

Jelas, determinasi masih kabur

Dalam kepala, 
tiba-tiba lagu Selamanya Harimau Malaya itu berkumandang. 
:P


2 comments:

Anonymous said...

mana cece? ada website tak? tak jumpa pun

aisya zainal said...

tak2.
ini offer untukinstitut pengajian mara/ kolej bersekutu (ipma).
kata pensyarah, bukan untuk ipt, termasuk uitm.
dan. prosedurnya pun tak diterangkan lagi.. sem 6 baru dia terangkan. dia suruh target cgpa je dulu.