Thursday, April 26, 2012

Bismillah.

Aku nak post pasal percutian ke Sarawak Sabah sebenarnya. (It supposed to be pengembaraan, tapi aku rasa tak mencabar sangat lalu bertukar kepada percutian).
Nantilah ye.

-------------------------------------------***----------------------------------------------
Sekarang ni aku baru join kelas tajwid. Keputusan dibuat lepas aku rasa kosong, baca Al-Quran tak ada sesiapa nak betulkan dan tasmi'. Dan sejak aku sedar yang aku dah lama tinggalkan hafazan. Lagi satu, aku ambil kelas Bahasa Arab Al-Furqan bawah Telaga Biru,dengan ustaz Nasaruddin. Kalau selalu dengar IKIM, kau kenal la kot.

Aku ini mencari, lepas sedar aku tak boleh hidup sendiri.
Aku taktau ini hadis ke tidak, tapi pernah dengar tak tentang kambing biri-biri yang berpotensi di makan serigala kalau jalan berse-ekoran? Macam tu la. Kalau aku terus sendiri-walaupun dengan keyakinan, aku akan dimakan oleh seigala kejahilan sobs.

Dah ambil jurusan perakaunan pun, aku rasa hati bukan di situ. Well, hati bukan di situ lepas result tak memberansangkan sebenarnya. Saja cipta alasan.

Aku teringin nak ambil jurusan agama. Minat, tapi mungkin aku tak layak. Jadi Allah tak rezekikan aku dengan itu.

Kalau dengan ayah, dia sungguh-sungguh nak aku habiskan diploma ni tanpa ada gangguan. Means that, sekalipun join kelas agama, jangan sampai ganggu fokus dalam belajar sampai tinggal kelas dan result jatuh. Ayah kata, memang selalu macam tu. Bila tengah belajar, macam-macam kita rasa nak buat.

Belajar itu ini, baca novel cinta dan buku lagha, buat bisnes, melancong, kahwin dan sebagainya.
Bila dah habis belajar dan ada baaaanyak masa terluang, kita tak rasa nak buat apa pun.
Begitulah manusia rugi dengan masa.



Tarik nafas panjang kejap.
Hembus.



Aku rasa aku belum jelas dengan definisi matlamat.
Mati kering kalau aku terus macam ni.

No comments: