Friday, January 15, 2010

cerita kini.

bismillah walhamdulillah.

masih dipanjangkan umur untuk terus menaip.
lama sudah tak menaiktarafkan ruangan peribadi yang awam ni.
special thanks untuk sahabat tercinta; nurul anis amira sebab mengingatkan yang aku dah lama tak berkongsi cerita baru.

yepp. cerita 2010; sebagai seorang lepasan sekolah yang dah jadi sebahagian masyarakat luar yang baru cuba utk adapt dengan dunia baru.


untuk kauorang yg masih sudi jenguk-jenguk blog usang nii, ada baaanyakk sangat yang aku nak cerita..
tapi; kat mana nak mula yerr..?

*thinking*thinking*

ok lah. sebab aku tergolong dalam mereka yg dah tak dapat duit poket
mingguan lagi, aku nak cerita pasal kerjaya aku sekarang. uicehh..kerjaya~haha..

currently; aku bekerja. kat satu restoran. keputusan dibuat den
gan muktamad lepas aku dapat rasa ke-kosong-bosan-sunyi-an tinggal kat rumah sorangsorang. lebih kurang 2 minggu lepas habis SPM.
2 minggu jee.. dan aku dah mula rasa tertekan duduk rumah. duit pun takde.
rutin; memasak, basuh baju, kemas rumah, etc.etc.
dan dapat jugak la memuhasabah diri ttg pengorbanan mak dan surirumah yang lain.
no wonder la surirumah banyak tauu cerita2 kat tv en?
okok . cerita kerja. em, setakat ni aku boleh je bertahan kerja kat situ.
masuk 7pg, abis 3ptg@ shif 2ptg sampai 11mlm. suke hati la manager aku tuu nk susun jadual.
penat?alhmdulillah, masih boleh teruskan.solat, makan takde masalah. baju pun tak payah tuck in. kerja2 yg kene tuck in baju mmg aku boikott.alhamdulillah lagi sekali dan byk kali. maybe sebab manager dia melayu.


em.
aku dah jalankan tanggungjawab. tp, belum tamat. mungkin ini lah dunia luar yg diperkatakan, en? ini baru sikit. memang tujuan aku utk bekerja; utk k
enal manusia.
haha. dapat dahh depaan mata. nak ape lagi? kata yann, dah bermula pun tugas kita berdakwah. cuma bila sampai tahap ni, kita akan jadi serbataktahu nak buat apa. nak serahkan pada presiden badar kah?atauu berbincang dengan mr. presiden tentang masalah akhlak?err..atauu peranan PRS ??
haihh.zaman lepas tangan utk berdakwah dahh berakhir. baru aku tersedarr.
ada sesiapa boleh tolong aku?kerana aku sedang berdepan dengan mereka yang selalu kita panggil; budak luar.


------****-----

mungkin aku kolot. tapi, aku tak akan ubah pendirian kolot ni semata-mata supaya aku dapat diterima mereka; dunia luar. lagilagi aku nii memang jenis yang lemah semangat&iman sikit.
habis sekolah, tergendala sudah aktiviti2 kerohanian aku. *astaghfirullahalazimm*
halaqah jomm!


^snoo-g's, rinduu kauorang jugak.^


,
.ecahz.

No comments: