Wednesday, December 24, 2014

,Assalamualaikum. 

 I just updated Facebook status something that touch on academic. 

Aku tahu ada pensyarah aku pantang sikit cakap-cakap anak muda yang nak tunjuk wira, 
melontar idea yang bertentang dengan akademik. 

Kau pun tahu, sekarang musim banjir dan sekali musim peperiksaan. 
Aku terbayangkan betapa satu pembaharuan jika pihak akademik sangat berperikemanusiaan untuk mematikan sebentar kejayaan-berasaskan peperiksaan ni, dan mengerahkan kami anak muda ke pantai timur untuk mencurah tenaga.

Nampak seperti kegelojohan anak muda ini tak terbendung lagi, bukan?
Bercita besar tanpa mahu hadapi normaliti yang patut dilalui. 

'Habiskan belajar dulu. Baru boleh tolong orang.' 

Aku benci ayat ni. 

Baguslah. 
Selayaknya tenaga mahasiswa ni dihabiskan pada papan kekunci, 
taip doa berjela dah berpalangkan #prayforpantaitimur. 

Menggemuklah mahasiswa
lalu mereput mati dengan usia tersia. 

Malangnya, ini kata kosong aku sahaja. 

No comments: