Tuesday, May 27, 2014

22

Bismillahirrahmanirrahim.

Hari ni 28 Mei.
Aku baru SUDAH 22 tahun.
Jujurnya aku rasa nak muntah tengok nombor yang meningkat ni,
sambil memikirkan yang aku tak buat apa-apa untuk masyarakat dan serasa macam ilmu belum bertambah.


Kita manusia, kan.
Sifat yang termaktub dalam Al-Quran,
manusia ini antara sifatnya lemah, tergesa-gesa dan berkeluh-kesah.

Tergesa-gesa dalam beribadat,
berkeluh-kesah mengenang nikmat tak pernah habis dibanding dengan manusia lain.

Em.
Aku bukan jenis menyambut birthday.
Dan ramai lagi manusia hebat lain yang tak peduli pun tentang sambutan harijadi dan ucapan orang.
Tak, aku tak kata aku hebat. Aku kata orang lain.

Aku tak sambut sebab,
pertama; aku tak dibiasakan untuk sambut.
Bila mak ayah dah ucap 'Selamat hari lahir, dik' sambil usap belakang aku pun dah cukup.
Mereka tak perlu pun nak kata begitu sedangkan pada tarikh ini, aku yang patutnya kembalikan kata-kata tu pada mereka.

Aku, em segan.

Material waktu umur ni.. entahlah. Tak ada dalam senarai.
Hari tu kakak aku tanya nak apa pun, lama aku memikir. Tak ada.
Oh tapi akhirnya aku akur.
Aku minta pen lukisan sebatang.
Heh.


Kedua; sebab umur yang meningkat ni buat aku rasa malu nak bergembira sakan meraikan.
Hakikat, kehidupan ni, Allah yang pinjamkan. Aku tak gunakan sebaiknya.
Aku tak tahu aku nak raikan apa.
Aku raikan aku?




Keraian bagi aku, adalah satu ingatan dan peringatan.

Ingatan dari manusia, yang dalam hatinya ada ruang untuk kita. Terima kasih, Alhamdulillah.
Peringatan dari Allah, yang mana pada umur itu apa yang telah kau capai dan sedang usahakan. Belum mencapai, Astaghfirullah.

Untuk tahun ni,
pada member yang wish dan masih membaca blog ni (yes, kau Fareha antaranya),
terima kasih sebab ada aku dalam hati kalian.

Tak kisah la Dualapanlima ni diingati sebab
aku yang melobi dari alamat blog aku ke,
aku yang set reminder dalam fon kau ke,
kau memang berjiwa romantik ingat birthday setiap orang ke,
kau terbaca dari post orang ke,
bising dalam grup wassap ke..
masih, TERIMA KASIH.


'Coz all of me, loves all of you'


Moga hari aku mati nanti, kau datang jumpa aku.
Tolong solatkan aku.
Okeh?
Takde kaitan dengan post,
tapi peringatan kematian tu tak pernah tak ada kaitan dengan setiap kehidupan.

Ok geng?

Love u guys mucho.

Sori bahasa aku sekarang dah tak macam dulu.
Aku memang kurang thiqoh dah sekarang.
Eh aku pernah thiqoh ke? Kehkehkeh. 

No comments: