Sunday, July 3, 2011

lapang

Assalamualaikum.

Curi masa kejap.
Kata lecturer aku, tak baik mencuri. Berdosa.
Lepas tu aku jawab, 'tanggungjawab yang ada kan melebihi masa. Jadi, kena mencuri juga'.
Heh. Berani je menjawab tapi itu la yang aku baru baca. BARU BACA buku Hassan Al-Banna..
Sebelum ni dengar orang kata je.

Aku suka bila busy yang bukan buat-buat rasa busy. Busy sampai tak study.
Aku suka bila busy. Sebab aku tak ingat pasal benda merepek-repek.
Aku suka bila busy. Sebab aku rasa macam dah matang[?]

Busy untuk memberi pada orang.
Tapi kena seimbang supaya tak abaikan diri sendiri dan masa depan.

Aku baru nak belajar cara hidup macam tu.





Dunia ni makin haru-biru.
Tak payah tanya bila kiamat. Kena tanya apa yang dah disiapkan untuk kiamat.
Itulah. Banyak yang tak siap lagi sebenarnya.

Sibuk sangat hal dunia.

Berhentilah sebarkan fitnah oi. Orang tua perangai kalah budak-budak.

3 comments:

wan said...

teruskan memberi. :)

3p4h said...

Comel tul entri ni...

Org tua perangai kalah budak2.. ;)

Peace, not piss.. off~

raidah atiqah said...

hmm betul tu aisyah.kita perlu bersiap sedia.Umat Islam harus peka :)