Saturday, March 26, 2011

Misi Mencari Toyyibat II-Jaulah Ke KiriKananBukit

Bismillahirrahmanirrahim .
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Ana uhibbukum fil islam.
Alhamdulillah, thumma Alhamdulillah thumma Alhamdulillah.
Marilah kita sama-sama meluruskan niat agar pertemuan ini tidak lain semata-mata mencari keredhaan Allah dan demi menyambung rantaian perjuangan Rasulullah SAW, Insya-Allah.


Menn !
Setelah beberapa ketika tidak mendengar ayat tu sejak zaman sekolah, serius hati mendayu-dayu bila ada orang ingatkan balik. Aku dah kata, dapat bertemu orang yang sefikrah ni memang masyuk lah.


Merujuk post yang lalu, aku dah kata aku nak melawat satu tempat yang bisa beri aku keangin bayuan dan boleh tenteramkan jiwa. Sambil menyelam cari batu karang, juga demi menziarah adik-adik tercinta di tempat yang mereka panggil Kanan Kiri Bukit. Puas aku memikir apa relevan diorang ulang-ulang kirikananbukit untuk tempat tu. Rupa-rupanya nama saintifik untuk Kuala Kubu Baru [KKB]. Ceit. Sungguh kreatif.






Dream comes true. Nak melawat DQ, nak ziarah adik. Bahagia oh.






Ini, paling bahagia.



"Memilih pemimpin itu berdasarkan dua ciri; soleh dan kifayah. Dan dari kifayah itu perlu adanya as-shauqah iaitu faktor dokongan. Di mana boleh dapatkan as-shauqah bagi seorang pemimpin Islam? Orang-orang beriman .
Dan kat mana pula nak cari orang beriman itu? "
"Kita".








Tumpang lalu. Ini tajuk Ekonomi nak menyelit.

According to law of demand; when price increases,  quantity demand will also increase.

Let the price change to quality factor.
My new idea on law of 'orang beriman' demand is; when the quality increases, quantity demand will increase.
Translate : Apabila kualiti orang beriman meningkat, maka jumlah permintaan untuk mereka juga meningkat. Jadi, kena tingkatkan kualiti iman so that kita boleh meningkatkan jumlah orang beriman.
Wuhuuuu. Menangis sir kalau dia baca law yang dah dimanipulasi ni. Kekeke. Maaf sir.




Entah apa aku merepek.
Serius bahagia berjaulah tadi. Perkongsian yang sangat membuka minda. Dah lama tak rasa aliran ukhwah sekuat itu. Konklusi yang aku dapat, ke mana pun diri dicampak atau tercampak, kena bersyukur sebab Allah sudi lagi beri tempat terbaik untuk tarbiyah diri kita. Tempat paling tak best atau tempat yang heaven di mata manusia tak beri apa-apa kuman pun. Bersyukur, supaya kita dapat nikmat double insya-Allah.



Babai.
Assalamualaikum.

1 comment:

Nailah703 said...

nmpk kak diba dgn beg merah!!! ahaha